hirdetés
|
|
2010.07.23. | A bejegyzést írta: Turóczi Ákos
|
Gyorshajtók vagyunk? Ez biztos?
A legutóbbi felméréseink szerint a motorosok csupán 5% tartja be a sebesség határokat, a többség (95%) kisebb nagyobb mértékben, de megszegi a szabályokat saját bevallásuk szerint. Ez elszomorító? Vagy így próbáljuk túlélni a motoron töltött időt? Vajon miért megyünk gyorsabban a kelleténél? Erre próbálok választ találni ezen cikk írásakor.

Ha megelőznek az veszélyes?
Van akik azt vallja, azért megy gyorsabban mint a többi közlekedő, hogy őt senki ne előzgesse. Mivel ezzel veszélyezteti. Őszintén mondom, részben igazat tudok adni ennek az érvelésnek, hisz tény, hogy ha megelőznek, azzal valamilyen szinten veszélyeztetnek is.
Nehezen viseled, ha van előtted valaki?
Van aki azt mondja, azért megy gyorsabban, hogy előtte ne legyen senki, hisz akkor jobban látja az utat, így hamarabb felismeri az úton a természet csapdáit. Hmm... talán ebben is van igazság nem? Mindenképen hasznos, ha jó előre látjuk hol fogunk haladni. Ha nincs előttünk senki, akkor több időnk van észlelni az úthibákat vagy a szennyeződéseket.
Ura vagy a motorodnak? Már csukott szemmel motorozol?
Van aki azt állítja, hogy mikor lakott területen kívülről 200-ról:) visszalassít 50Km/h-ra az nevetségesen lassú és akár 70-80 Km/h-nál is képes mindent ugyan úgy észlelni mintha 50-el menne, így ha nincs rendőr, akkor annyival megy amennyivel csak éppen lehetséges. Még soha nem volt ebből problémája. Tényleg lassú az 50Km/h? Lassítsunk egyáltalán?
Motorral nem lehet lassan menni?
Többször is hallottam olyat (főleg sportmotorral közlekedőktől), hogy kibírhatatlanul unalmas 50-el csoszogni. Valóban az ember egy idő után megszokja a sebességet. Főleg az zavaró, amikor egy nagyobb tempóról például autópályáról lehajtva visszatérünk a városi forgalomba. Olyan mintha az idő lelassulna, mivel az érzékeink még nagyobb "fordulaton" vannak. Hasonlót lehet érezni, ha egy hosszabb lakott területen kívüli motorozás után az ember beér lakott területen belülre és vissza kell lassítania. Olyan mintha megállna. Ez valóban untató lehet egyeseknek, de meg kell tenni. Lassítani kell. Tudom nehéz, de kell. Higgy nekem:)
Mire kérlek?
Arra nem akarnak megkérni, hogy tartsd be a sebességkorlátozásokat, hisz ez mindenkinek a maga döntése. Arra akarlak csak megkérni, hogy ha túl is léped, akkor is ésszerű határok között maradj.
Szerinted mi az oka annak, hogy gyorshajtó vagy?:)
Azért hajtasz gyorsan, hogy biztonságban motorozhass? Zavar, ha van előtted valaki? Élvezed a sebességet és ezért néha könnyelmű vagy? Te miért mész gyorsabban a kelleténél?
|
Hozzászólások a/az "Gyorshajtók vagyunk? Ez biztos?" bejegyzéshez
|
0. oldal.
 Zotya
|
2010-08-25, 07:41 |
Mert nagyon nem szeretik, ha torlódik a forgalom, és mert azt is felfogták már, hogy a torlódásoknál több a baleset, és ez még több problémát okoz az útkezelőnek is.  |
|
 Szeki
|
2010-08-24, 19:27 |
kb: Hogy mást ne mondjak, Horvát országban alagutaknál 100-as kprlát van, nálunk 90... Miért? Ugyanazokat az elemeket használják, szabványosak. Akkor |
|
 kb
|
2010-08-24, 00:01 |
Élvezettel olvastam a hozzászólásokat. Ezekből is látszik, hogy sokfélék vagyunk. A téma megközelítése kortól, nemtől, vérmérséklettől függően alakul.
A motorozás (számomra) a szabadságról, a lóerők kiélvezéséről (is) szól. Ezért (bevallom) szeretek (ésszel) gyorsan hajtani. Ennek okán nekem a német szabályok tetszenek. Lakott területen szigorúan betarta(t)ni az 50-et. Autópályán pedig mindenki menjen annyival, amennyivel - biztonságosan - tud (vagy akar). És szó nincs arról, hogy több lenne a baleset, mint máshol... És nem berzenkednek az 50 miatt. Betartják.
A hazai közlekedési morállal tele van a hócipőm. Rendszeresen járok az M7-en. A 3 sávos szakaszokon rendszerint üres a külső sáv (mindenki a belső kettőn halad). És szabály szerint "jobbról előzni tilos"... Pedig milyen jól lehetne ott haladni, ha a külső sávot is használnák. Mintha mindenkinek "középső sávos matricája" lenne.
A "nem használok indexet" az egyik legbosszantóbb dolog tud lenni, különösen, ha nagy forgalom mellett mellékutcából akarsz főútvonalra kikanyarodni, és a te utcádba bekanyarodó nem jelez (pedig éppen ki tudnál menni). Az irányjelzés - szerintem - nem csak azért fontos, mert elő van írva, hanem azért is, mert az előtted lévőnek segítség, a mögötted jövő pedig rád tud vigyázni, ha jelzel. Persze velem is előfordul, hogy némi szlalomozás (sávváltás) közben idő sincs rá, de a magam részéről igyekszem jelezni (önvédelemből is - udvariasságból is). Azaz, számomra a "lesz@rok mindenkit, megyek ahogy tudok" (akarok), nem szimpatikus megközelítés. De ízlések és pofonok...
A német morálra (motoros) példa: még a járdaszegélyt sem értük el (gyalog) - a motorosnak balról -, a motoros megállt a zebránál. megvárta, amíg átsétálunk a szembejövő sávon, majd előtte, és ezután indult (nem felpörgetett motorral). Persze -érdekes módon - Németországon kívül ők sem ilyen fegyelmezettek...
A hazai (közúti) sebességkorlátozások idiotizmusra utalnak. Vagy arra, hogy nincs kellő mennyiségű, megfelelő tábla (még a múlt rendszerben betankoltak 40-es, 60-as táblákkal), vagy egyszerűen olyan táblát tesznek ki, amilyen eszükbe jut, vagy kéznél van. Ahol nálunk közúton 40-60 km/óra korlátozás van (pl. útjavítás miatt, sávszűkítés okán), Ausztriában, Németországban 80-100 km/órával lehet menni...
Mester hozzászólásában sok igazság van! |
|
 gyuri
|
2010-08-16, 20:03 |
Mester: Sok mindenben egyet értek veled,én részletekbe nem mentem bele.Az én véleményem is az hogy a szabályozás lehetne életszerűbb és a jelen járműparkunkhoz igazodó !  |
|
 Mester
|
2010-08-16, 19:14 |
gyuri: Tudom, hogy sok mindenben igazad van, viszont elmondanék ezzel kapcsolatban néhány lényeges információt, amiket a témával elmélyültebben foglalkozzó "bennfentes" barátaimtól tudtam meg. Tehát a dolog nálunk és még számos más országban is, ahol az autósoktól - motorosoktól minden létező módon és ürüggyel szedi a sarcot a mindenkori hatalom, a sebességtúllépéses büntik esetében is a tulajdonképpeni lényeg nem az emberéletről, hanem a pénzről, vagyis a pénzek beszedésének újabb gátlástalan módjáról és csakis erről szól Bizonyos reális méretekben megszabott sebességhatárokkal természetesen én is egyetértenék, de a kormányoknak mindenütt az az érdeke, hogy a sebességhatárokat olyan vérlázítóan alacsony mértékben szabják meg, amit a járművezetők döntő többsége egyszerűen képtelen lesz betartani, előre boritékolhatóan és ösztönösen túl is fog lépni, tehát azon nyomban büntethetővé válik és máris csörgedeznek befelé a vidám milliárdok Állambácsi feneketlen kasszájába.. Az csak a médiának beadott fedő szöveg, hogy azért kell pl. 50-en és nem 60-on tartani a lakott területen való seb. határt, mert az kevesebb sérüléssel jár. Akkor már miért nem csak 10-el lehet menni, vagy inkább lépésben tolni azt a járművet, akkor biztosan nem halna meg senki? Félretéve a tréfát, ha vezetsz pl. autót tudod, hogy az 50 a létező legkellemetlenebb sebességhatár, mivel az a kettes sebességi fokozatnak hosszú távon már sok, mert bőg a motor és ekkor sokat is fogyaszt, a hármasnak pedig még éppen kevés, mert ott meg az alacsony fordulat miatt rángat a motor. Tehát a 60 lenne mondjuk az ideális városban. De nem, ők épp ezért csak 50-et engednek, mivel előre tudják, hogy az túl kevés lesz és előbb vagy utóbb úgyis mindenki felmegy majd 60-ra vagy a fölé és máris lehet büntetni. Ki van ez találva. Az emberélet megóvása ürügyén az útviszonyoknak megfelelően mindig éppen olyan határra vannak kiszabva a sebesség korlátozások, hogy az az autósnak motorosnak általában idegesítően kényelmetlen, tehát egy idő után betarthatatlan legyen és be lehessen indítani a nagy hatósági pénzbeszedő Kaszát Ilyen 1 szerű és egyben ilyen elkeserítő is az egész |
|
 gyuri
|
2010-08-16, 18:35 |
Mester:: Ez a témakör is megérdemelne egy topikot,legyen korlátozva a sebesség határ vagy sem.Nagyon sok érv szól ellene és legalább ugyan annyi mellette.Ha olvassuk a napi baleseti krónikákat elég lehangoló adatokat,eseményeket olvashatunk,ma délben egy motoros rendőr vesztette életét,valószínűleg megcsúszott a vizes úton és ez okozta a vesztét.Az én véleményem a sebesség korlátozásról az hogy amíg a gépjárművel közlekedők között van olyan aki nincs tisztában saját és járműve képességével, törvénnyel kell szabályozni a sebesség felső határát,ez közérdek szerintem Hogy miért gyártanak nagy sebességű járműveket ha a szabályok nem engedik kihasználni ? Vannak verseny pályák és kiélvezhetjük a mocink maximumát,helyesebben a tesztelhetjük saját magunk és mocink képességét  |
|
 Mester
|
2010-08-15, 22:54 |
Sziasztok, igen én elismerem, hogy időnkénti gyorshajtó vagyok, mégpedig "Ésszel gyorshajtó". Hogy miért? Csak! Talán egyszerűen mert élvezem a sebesség adta szabadság érzését, talán mert bízom az igen gyorsan reagáló reflexeimben, forgalom-béli megérzéseimben és helyzet-megítélésemben, talán mert a hosszú évek alatt kialakult motoros rutinom is nyújt már megfelelő biztonságérzetet, talán mert a bringám a ma beszerezhető legkorszerűbb biztonsági bisz- okkal (integrál ABS, elektronikus ASC kipörgésgátló, kerék abroncsnyomás figyelő DTC, stb, stb.) fel van szerelve, amikre egy esetleges vészhelyzetben -persze az ésszerűség határain belül- azért szintén számítani lehet és végül a lényeg: mert egyszerűen unom és utálom, hogy agyonszabályozott és agyonkorlátozott világunkban lassan minden tiltva van és az embertől már a szabad motorozás élményét is úton-útfélen elvennék (ha tehetnék) Kérdésem, hogy pl. mi a csudának gyártanak és árulnak olyan autókat és motorokat szerte az egész világon, amik képesek jóval 200 fölötti sebességekre (a motorommal Akrapovic verseny kipufogó szettel hivatalos BMW teszt során pl. 307-et mentek a Nürburgringen), szóval miért árulnak ilyesmiket, ha azután ezekkel a korszerű szuper járgányokkal mindenhol lekorlátozva 50-70-es tempókkal kell menni, ami már önmagában is egyfajta büntetés... Szerintem ez az egész hatósági sebesség korlátozási, radarozási és büntetgetési hisztéria a mindenütt indokolatlanul és mesterségesen túl alacsonyra szabott sebességhatáraival nem szól másról, mint a büntetésekből befolyó milliárdokra rúgó vaskos bevételekről, melyekről egyik állam sem hajlandó lemondani. Ha mondjuk a T. Police nem azzal lenne államilag kötelezően leterhelve, hogy arra pazarolja nap mint nap a drága idejét és energiáját. hogy mondjuk Weisz bácsi a 20 éves Trabantjával lakott területen miért ment 50 helyett 58-al és ebből már ügyet csinálnak, ahelyett, hogy a tényleges bűnözőkkel foglalkoznának, bizonyára egy boldogabb, biztonságosabb és felszabadultabb világban élhetnénk! Ennyi  |
|
 Szeki
|
2010-08-08, 20:35 |
Ma jöttem haza Horvátországból.
AZ első, ami a lényeges, hogy 500 km-en keresztül tudtam úgy jönni autópályán az autónkkal, hogy valaki miatt rá kellett volna lépjek a fékre. Azt viszont tudni kell, hogy ha előzni akarsz, menj, mert rád nem vár senki! Átérve Magyarországra, ez mintha ismeretlen fogalom lenne. Simán kijön a 3 sávos részen elém, mert miért ne? Én 135-tel menten, és 80-ra kellett lefékezzek, hogy ne menjek bele. Rendőr ismerősöm ajánlásával ott mentem, ahol üres volt a pálya. Volt, hogy 25 autó mellett tudtam elmenni... jobbról, a szélső sávban, úgy, hogy a belső kettő üres volt. Na akkor ki nem tud közlekedni? Pedig erősen a délvidéken jártam ám! |
|
 fazylaci
|
2010-08-04, 08:42 |
| A gyorshajtással kapcsolatban... Szerintem ma a magyar utakon, nemhogy a motorosok, de az autósoknak is csupán a töredéke tartja be a sebességhatárokat. Én sem 50-90-130-as tempóval közlekedem, de hozzá tartozik, hogy amikor valaki motoron ül, sokkal jobban figyel mindenre, nem kényelmesedik el, jobban lát, magasabban ül mint egy autóban, nagyobb a látómező, stb. Ha a motoros ésszel hajt gyorsabban, akkor semmivel sem veszélyesebb, mint bármely más közlekedésben résztvevő, sőt!! Index nélkül balra forduló traktor egy főúton, robogóval pecázni tartó nagypapa, aki felszereléssel együtt szélesebb mint egy Hummer, de csak 30-ra képes, sötétben kivilágítatlan szénás szekér, bár azt korábban jelzi egy nagy kupac lósz*r az út közepén... és még van pár amiben részem volt, szerencsére még élek.... A lényeg, hogy az autósok és a "többi" közlekedő helyett is figyelnünk kell, mert Ők nem teszik... |
|
 MSE
|
2010-08-04, 08:10 |
Halihó Mindenki!
A kiegészítő zöldes lámpa tényleg béna dolog, igazán villoghatna, mielőtt kialszik! A motorosnak mindig úgy kell közlekednie, hogy legyen menekülési lehetősége, ha az előtte haladó jármű hirtelen fékez. Van, hogy olyan sűrű a forgalom, hogy a hirtelen fékezés előtt nincs idő a tükörbe nézni.
Vannak más béna megoldású lámpák is, de erre most nem térek ki.
A gyorshajtásról meg annyit, hogy én rendszeresen nem tartom be a határokat, de mindig a forgalom üteménél megyek csak egy kicsit gyorsabban és nem szlalomozok a kocsik között ész és index nélkül. A lámpánál úgyis előre tudok menni. De ha mégsem, akkor sem dudálok, meg tiltatok, meg furakszom. A normálisabbja, ha észrevesz és tud, úgyis lehúzódik, aki meg nem teszi ezt, amögött felesleges bármit is csinálni, csak a "Már megint egy hülye motoros!" elismerést hízlaljuk.
A csak azért nem megyek 200-al mert félek a Sünöktől, az is hülyeség! 140-nél is jól meg tudnak büntetni, onnantól meg olyan mindegy. Azért nem kell 200-al menni, mert az útjaink erre alkalmatlanok: sok kereszteződés, sz*r burkolat, valódi sünök, nyulak, őzek, sz*rvasok. A négylábúak ellen jó megoldás (szerintem) a sport kipufogó, de 200-nál már ezzel sem vagy védve.
Autós és KRESZ szemmel nehéz elfogadni az "ésszel gyorshajtó" motorosok felfogását, de az biztos, hogy a motoros a legnagyobb veszélyben az autók KÖZÖTT van. |
|
 gyuri
|
2010-08-03, 23:38 |
Szerintem jó kitárgyalni az ilyesmit,több szem többet hall alapon de az én véleményem a féktávolságra alapul,ha ezen belül kapom a sárga vagy a kiegészítő lámpa esetén a pirosat,nem létezik olyan törvény ami megállásra kötelezne,ha valaki talál ilyet tudassa velem is hol olvashatom el,előre is köszi  |
|
 fazylaci
|
2010-08-03, 21:29 |
| Akos: Igen, ez feltűnt már nekem is, de találkoztam már olyannal ami nem ilyen. A többség viszont utána valóban zöldre vált. |
|
 Akos
|
2010-08-03, 21:19 |
fazylaci: Nálunk 2 ilyen lámpa is van... érdekes lenne megfigyelni a többit is, de nálunk úgy működik, hogy a Nyilas zöld után következik egy 2mp piros, majd telizöldet ad a lámpa.
Mind a három lámpa esetében így van... tehát nyilas, majd piros, 2m szünet és telizöld. Magyarul, ha meg is állnék, akkor is 2mp után indulhatok. Azt meg nem hiszem, hogy arra a 2mp-re bármelyik irányból is zöld jelzést adna bárkinek.
Ha van ilyen lámpa arra amerre jártok nézzétek már meg, hogy valóban így van e. |
|
 fazylaci
|
2010-08-03, 20:21 |
Akos: Köszi a matekot! Tiszta és világos és nem is vitatkozni szeretnék erről, mert nyilván hülyeség, csak egy esetet meséltem el. Ha velem történt volna én sem hiszem, hogy szó nélkül hagytam volna a dolgot. A srác helyében, illetve hasonló helyzetben, minden további lelki trauma nélkül én is átmennék egy ilyen jelzésen. Viszont azt továbbra is tartom, ha a rendőrnek rossz napja van, akkor dalolhatja neki bárki a nótát, megbüntet. És nem rendőr ellenes vagyok, ezt tapasztalom már pár éve. |
|
 Akos
|
2010-08-03, 18:42 |
fazylaci: Egy kis matematika.
Segítek... a reakció időt is számold bele, egy normál ember esetében ez 0,4 mp.
1 m/s = 3,6 Km/h
50 Km/h = 13,8 m/s (50 Km/h-nál 1mp alatt 13,8m teszel meg)
0,4 mp alatt 5,52m haladsz.
Ebből mi következik? Ha a lámpa vonalától 5m-re vagy, akkor mire felfogod, hogy piros lett már át is hajtottál rajta. Gondolom erre a törvényhozók is gondoltak… |
|
 Akos
|
2010-08-03, 18:33 |
fazylaci: Nem vitatkozom, de nem értek egyet. Válaszolj a következő kérdésre.
Számold ki mekkora sebességgel kell menned a vonal előtt 1cm-rel, hogy meg tudj állni a vonalig. Ha ezt kiszámolod (vagy ha csak átgondolod) rá fogsz jönni, hogy közel 0-val. Ergo a zöldnél meg kellene állnod minden esetben Számolj és nyilatkozz Egyszerű matematika…
Szerinted a szabály az, hogy nem lehet áthajtani a lámpa vonalán, ha a kiegészítő lámpa 0,1mp-e kapcsolt ki. |
|
 dl650
|
2010-08-03, 16:12 |
A rend őreivel eddig is jó volt a viszonyom, ha szóltak akkor mindig igazuk volt és elfogadtam nagy tisztelettel... de ha a fejem fölött pont kialszik a kiegészítő lámpa és ezért meg akarna büntetni szerintem elmondanám neki a Zsanett a sün! meg a mama hátsó fele című mesét..... szerintem volt ott más is... |
|
 fazylaci
|
2010-08-03, 10:01 |
gyuri: Szerintem van olyan szabály, hogy ne menj át a piros jelzésen! Egyébként logikus úgy lenne, ha mondjuk villogna a kiegészítő zöld, ami azt jelezné, hogy már ne menj át, ha meg tudsz állni. Az, hogy kikapcsol és utána azonnal megállj, az hülyeség, de a rendőr ezért megsarcolhat, ahogy a mellékelt ábra is mutatja. Nyilván sok múlik a szerv jóindulatán, vagy éppen a rosszon…  |
|
 gyuri
|
2010-08-02, 17:25 |
fazylaci: Hogy a rendőr mit mond az az ő dolga nincs ilyen szabály A forgalom ritmusához és az útviszonyokhoz igazodva a megengedett sebességhatáron belül kell megközelíteni a lámpát.Vészfékezéssel való megállás nagyobb veszélyt jelent önmagában mint ha 1mp a lámpa váltás után még behajtok a kereszteződésbe.Nem szoktam vitatkozni a rendőrrel,de ez esetben nem fizettem volna. |
|
 fazylaci
|
2010-08-01, 23:05 |
| Akos: Szekivel kell egyet értenem sajnos! A rendőrök az egyik havert pont ezért büntették meg 15 ropira. A srác úgy ment át egy kiegészítő zöldön, hogy az éppen akkor kapcsolt ki, amikor 1-2 méterrel előtte volt. Normál tempóban ment, de nem tudott volna megállni, ha akart volna sem, mire a rend őre utánament és azt mondta: "A kiegészítő lámpát úgy kell megközelíteni, hogy bármilyen rövid idő alatt meg tudj állni, ha kialszik! 15 helyszíni ha megfelel!?" |
|
 Guen
|
2010-07-28, 18:16 |
Hehe ő nem ideges simán ilyen :D
Meg a forgalomban is :D
Élmény vele motorozni az biztos... Már mentünk együttt pár km-t
Ne felejtsd el a nacit te renitens |
|
 Akos
|
2010-07-27, 07:42 |
Nyugalom... mélylevegő.    |
|
 fjrgrande
|
2010-07-26, 21:55 |
A fő probléma az hogy mindenki alárendeltnek érzi magát.
Én nem igenis kipajszerolom magamnak a helyet,rájukdudálok,és intek nekik hogy huzzanak félre a f@szba,mivel az én járművem más jeleggű és másképpen mozog a forgalomban ne tartsanak föl,a motor erre való nem arra hogy meghunyázkodva lapuljunk a dugóban ,ez a kocsik dolga.
Ha ebben nem partnerek kikerülöm őket jobról vagy szembe a forgalommal nem érdekel semmi közünk egymáshoz tehát nem fogok megalázkodni a tompultreflexes potrohos autósoknak
Mint amikor bringával megyek a városban és mindenki keménykedik a redvás kocsíjával,csak mikor lámpánál utolérem és beütök az ablakon akkor meg ő van megsértődve(mint a buszos B.fokon)
Ja egyébkén sofőr vagyok, kb:fél millió km-rel a hátam mögött,tehát van fogalmam a dolgokról |
|
 BigJoe
|
2010-07-26, 17:26 |
Azaz NYUGI.. A "béke veletek" kicsit erős volt..  |
|
 BigJoe
|
2010-07-26, 17:23 |
No én mentem motorozni! Száraz az út és a terep is jó!! 
Béke veletek! |
|
 Guen
|
2010-07-26, 14:53 |
hehe de ha már kikanyarodik elém én inkább az ő seggébe dugnám az indexet  |
|
 Rumi
|
2010-07-26, 14:02 |
De az ilyen őrülten szlalomóknak már némelyik autós is integet legalább, ugye? Csak nem ugyanaz a jelentése....  |
|
 fjrgrande
|
2010-07-26, 13:36 |
Djuree:ha kikanyarodik eléd egy kocsi feldughatod a seggedbe a rutinod.
De az indexet is
 |
|
 Djuree
|
2010-07-26, 12:34 |
| Guen: persze, ha kézzel jelzel az is jó, csak valahogy jelezz. én sem jelzek mindig minden esetben. ha kikerülök valamit akkor csak az elején jelzek, ha visszamegyek akkor már nem, pedig kresz szerint kéne, de feleslegesnek tartom. sávváltásnál azért sztem jó ha jelez valahogy az ember.... |
|
 Guen
|
2010-07-26, 11:31 |
Djuree: érdekes módon mióta azzal a majom fjr-essel motorozok én sem használom az indexet illetve csak nagyon ritkán és még soha nem volt belőle probléma. Akkor szoktam használni ha megállok az úton mert balra kell fordulni pl. Sávváltáskor vagy kézzel jelzek vagy nem is jelzek mert a városi forgalomban gyakorlatilag 3 mp-ként sávot váltok már legalább 6 db index kapcsolót kellett volna cserélnem mert elkopik... és ráadául mire az autós észre veszi hogy indexelek már rég két autóval előtte vagyok meg javarészt úgysem engedne be azért mert indexelek, szóval ha közel van vagy látom hogy zavarhatom a manőverrel akkor inkább integetek kézzél hogy merre szeretnék menni azt sokkal jobban észre veszik.
Azt meg támogatom hogy "fjrgrande" jó nagy idióta de asszem én más hangsúllyal mondom mint Te. |
|
 Arpi
|
2010-07-26, 08:02 |
Szeki: Anyukám megengedte hogy hozzászóljak, de nem akarok.  |
|
 Djuree
|
2010-07-26, 07:26 |
fjrgrande:
jó nagy idióta vagy.:
"az indexet még az életemben nem haszáltam."
pedig a saját érdekedben nem ártana, csodálom hogy még nem b@sztak el...
"nem a gyorshajtással van itt a fő probléma hanem a balHmmsággal és rutintalansággal."
ha kikanyarodik eléd egy kocsi feldughatod a seggedbe a rutinod |
|
 fjrgrande
|
2010-07-25, 22:45 |
Én már sokszor megfogadtam hogy ésszel megyek de sosem sikerült,csak azért nem megyek 200-zal mindenhol mert fosok a zsaruktol.
Amugy cikázok a kocsik között mint a barom,és az indexet még az életemben nem haszáltam.
Viszont van egy banda akikkel találkozókra járok és nem ezt csinálják és halálfélelmem van közöttük mennek a kocsifolyammal,stb.
Akikkel eljárok szintén igy mennek és nem is szeretek pl kezdökkel elmenni mert más a dinamikájuk,nem a gyorshajtással van itt a fő probléma hanem a bal sággal és rutintalansággal.
Ha mindenki a tudásának megfelelő tempóval megy,nem lehet probléma.
Persze a társadalom szempontjábol mindeggy 50helyett-65=anyagyilkos
Ha végiggondoljuk egy köruton(hungária) 100zal-menő motoros potenciális tömeggyilkos gyorshajtó,és lássuk be az nem egy nagy történet |
|
 Akos
|
2010-07-25, 21:07 |
| Szeki: Ezek szerint te még nem láttál ilyen lámpát. Ha majd látsz akkor folytatjuk... (a zöld és a piros között nincs sárga) |
|
 Mariann
|
2010-07-25, 19:46 |
| Szeki: Ákos megtiltotta hogy válaszoljak, de lenne mit mondanom..... |
|
 Szeki
|
2010-07-25, 19:27 |
| Akos: Számomra az elvett szabad jelzés egyértelmű azzal, hogy az ellenirányú forgalomnak viszont szabadja lesz. Te mi másra gondolsz ilyen esetben, amikor bemész a tisztán pirosba? Ahol a KRESZ is úgy fogalmaz, hogy még vészfékezéssel is meg kell állni. A követési távolság már más tészta. |
|
 Akos
|
2010-07-25, 19:14 |
Szeki: Elmondom még egyszer, hogy működik egy kiegészítő lámpa. Reméltem láttál már ilyet 
Van három tárcsa egymás alatt (piros, sárga, teli zöld) a teli zöldtől jobbra van egy másik zöld (jobbra nyilas zöld).
Működése:
Minden előrejelzés nélkül zöldre vált és minden egyéb jelzés (sárga) nélkül kialszik. Ha kialszik, akkor csak a piros marad. Egyéb esetben a piros és a nyilas zöld világít együtt.
Te úgy gondolod, hogy azonnal meg kell állni, ha a (nyilas zöld) lámpa váratlanul kialszik mikor mondjuk 50-el mész és a lámpától 2m-re vagy? |
|
 Szeki
|
2010-07-25, 19:01 |
Akos: Bocsánat, hogy ezt mondom, az autós döntése tökéletes volt. Te mit tettél volna a helyében? Behajtasz a pirosba, ahol egy esetleges kamikaze autós, uram bocsá' egy hirtelenkedő motoros kirongyol, aztán ott a baleset? Általában az "én még átférek" gondolatokból van a legtöbb kereszteződésbeli baleset. Mariannt sajnáltam volna egy autó hátulján látni.  |
|
 Akos
|
2010-07-25, 14:31 |
Szeki: Tegnap hazafele mentem és jobbra (kiegészítő lámpa) nyilas zöld volt... a lámpa hirtelen kikapcsolt. Az előttem haladó autós beleállt a fékbe, mert megijedt, hogy úr isten már nincs zöldem … piros van!
Két választásom volt, vagy a kocsi mellett állok meg, vagy az asszony átugrik felettem. Persze én nem tartottam megfelelő követési távolságot ez egyértelmű, de akkor sem volt normális döntés a részéről.
BigJoe biztos nem akar minden autós degradálni, de valóban van egy csoport nevezzük jelen esetben "egyedeknek" akik igencsak megnehezítik az életünket. |
|
 Szeki
|
2010-07-25, 12:18 |
BigJoe: Volt pár érdekes esetem, az utolsó most az M7-en, egy hete. De nem mondom senkire, semmire, hogy érdekes egyedek... Ő is az úton van. Ő így közlekedik. Sajnos. Levonom a tanulságot, és ennyi. Nincs értelme ragozni, hogy ki így, ki úgy. Senki sem tökéletes. A vezetési kultúra meg egyre javul. És ez a lényeg. Gyors autó, fuxos szöszi mindig is lesz, sőt, sötétített üveges nagy autó is. De az autósoknak a mozdulataiból egy rutinos vezető már tudja, mit fog csinálni. Így teszem ezt autóban, és motoron egyaránt. Nem vezetek régóta motort, autót annál többet. Így alakult. De az is igaz, hogy a balkánon tanultam vezetni, és ha azt megtanultam több 1000 km-en keresztül balesetmentesen, az itthoni forgalom nem forgalom!  |
|
 BigJoe
|
2010-07-25, 11:44 |
| Szeki! Mint régebben megírtam, a motorosnak csak akkor van elsőbbsége, ha megadják... Az ésszel-re meg azt értettem, tudja mindeki hogy mi a határ... Mint írtam az "érdekes" egyedekkel van bibi.. Ezt sztem már tapasztalták egy jó páran, akik az autós hibájából, vétlen bűnhődtek!! Terád még biztos nem húzta a kormányt fuxos menő, a szőke csajával magamellett úgyhogy beletöhög az arcodba miközben te a padkán a porban azon vagy hogy túléld.... Mégcsak tükröket sem rugdosok le.. Mert van aki ezt is simán megcsinálja sőt még burvábbat is.. Úgymond így bünteti meg a "renitens" autóst.. Amúgy 80-tól mocizok, tapasztaltam egyet s mást.. A NORMÁLIS autósokkal nincs bajom... Aki eddig segített, az ezentúl is fog! A többit meg megpróbálom elkerülni.. Széles utat! |
|
 kawa6n
|
2010-07-25, 10:07 |
| Ha 3 hete én is gyorshajtó vagyok, ma nem nézem a motorom összetört farát. Most már tudom hogy nem kellett volna az autósorban maradnom, hanem még ha több szabalyt is sértek, a mozgó sor elejére kellett volna ,,menekülnöm,,. |
|
 Lacika
|
2010-07-25, 09:11 |
Nagyjából leírtatok minden okot, -kevesen tudjuk megállni, hogy ne húzzuk a fülét ennyi...- úgyhogy nem is szaporítanám a szót.
Márti62 hozzászólásához csak annyit, hogy egy gyári olasz robogó fojtás kivétel után simán megy 70-80km/h-val minden egyéb tuning nélkül. |
|
 Szeki
|
2010-07-25, 08:36 |
BigJoe: Bocsánat, hogy ezt mondom, de az autósokat védelmembe kell vegyem. Ugyanúgy van közöttünk is agyalágyult, meg 120-szal autók között szlalomozó idióta, tojáshéjjal a fenekén, szóval, ha kérhetem, szálljunk magunkba, s ne degradáljuk le azokat, akiktől elvárnánk, hogy a számunkra kedvező KRESZ szabály változással elősegítsék a haladásunkat. Egyelőre Ők vannak többen, mi függünk tőlük. Egy ilyen vélemény után, ha egy autós nem segít, joggal mondhatná, hogy azért, mert a motorosok ilyen véleménnyel vannak az autósokról...
Nem tudom hány éves lehetsz, nem töltötted ki az adatlapodat, fiatalnak gondollak a hozzászólás miatt. Nem igazán tükrözi a megfontolt motorost számomra. A másik, meg, hogy mit jelent, hogy ésszel? Ez nagyon sok embernek mást és mást jelent, ugyanúgy, mint a konyhában a csipetnyi! |
|
 BigJoe
|
2010-07-24, 22:36 |
Nem nagyon vagyok egy sietős ember... De néha azért én is odacsavorom neki... Ki nem... Csak ésszel kell  !! Pl 4 sávos osztott.. oda - vissza széépen megnézed kb 1-3 km az útminőséget (olajfolt, flakon, döglött érdekesség stb No meg a trafi..) Kicsi várakozás, míg eltirhul a forgalom és aztán lehet neki csavarni, de fokozott figyelemmel...!!
Az agyalágyult fogalmatlan autós kocavezetőkkel van a sokk baj... Van aki képes az út közepén haladni 60-nal.. 70 + a halál közt.. (évjáratban), és akkor még nem szóltam az érdekes férfi - nőnemű egyedekről.. |
|
 Marti62
|
2010-07-24, 20:41 |
| 50cm3-es robogóval, ami max 50 Km/h-t tud,- bár a kilóméteróra 90-ig van beskálázva- elég nehéz a gyorshajtók táborát gyarapítani.A faluban meg 40 Km/ h sebességhatár van. |
|
 Szeki
|
2010-07-24, 07:39 |
| Sajnos jelen pillanatban igen, gyorshajtók vagyunk. A motor jellegéből adódóan szinte kényszerít, hogy fürgén, picivel mindenkinél gyorsabban menjünk. Ha egyedül vagyok, és picivel lassabban megy a forgalom, mint az én ritmusom, akkor megelőzöm a sort, de különben nem feltétlen. Az is igaz, hogy a konvoj az egyik legnagyobb veszélyforrás. Ezért is igyexem elkerülni. Ha túrázni megyünk, akkor különös figyelmet kell fordítani arra, hogy ha van szitu, akkor az utolsót is meg tudd várni, avagy kell egy találkozási pont, ahol megvárjuk egymást. A gumi nagyobb sebességnél kockásodik. Ez mondjuk nem dominál, mert sajna, a hosszú túráim mindegyike tartalmaz legalább 250 km autópályát, de inkább 400-at. Így az utána következő úton van lehetőség lekoptatni rendesen. Vagy sikerül, vagy nem. Lényeg, hogy szerintem a relatív gyorshajtás, egy üres úton másként értendő, mint egy zsúfolt városban. Láttam már GSXR 600-at az M0-on 80-nal menni, és sokáig ment annyival. Viszont volt már esetem elvileg! 50 ccm-es robogóval, aki 60-nal cikázott az autók között... |
|
 guen
|
2010-07-24, 04:47 |
én csak kis mértékben szoktam gyorshajtani és azt is inkább csak lakott területen kívül de ott is legtöbbször 110 a max. Ennek 2 oka is van. 1 ez még nem olyan drága móka ha neadj isten 90 helyett lekapnak másik és amit sajna most talán még jobban szem előtt tartok hogy a gumi bizony meghálálja hogy nem 160-al járok és a közepén kb 2* akkora lesz a futásteljesítmény(pl:pirelli diablo supercorsa két személy csomagok autópálya 140-150km/h kb 300km alatt láthatóan megkockult a gumi. Azóta nem volt autópálya de bőven volt munkába járás stb igazából kanyar nélkül de max 110 és semmi változás a gumin ) Másik ok még az is lehet amit sztem sok száguldozó nem vesz figyelembe hogy megéri e akár időben.... mert a fene nagy előzgetés meg száguldozás lehet hogy azt eredményezi hogy akár 5 perccel is hamarabb érsz oda valahova mintha kényelmesen 100as tempóval mennél mert ha forgalom van akkor hiába is mész néhol 160-al úgyis lassítani kell ha utól érsz valakit aztán megelőzöd aztán megint valaki eléd kerül majd az átlag sebességed 112 lesz 100 helyett... na azzal viszont nem vagy sokkal előrébb persze néha elgurul a gyógyszer azzal nincs mit tenni..
Azt meg hogy nagy tempó után tényleg kínszenvedés 50-el menni mindenki tudja viszont azok véleményét akik azt mondják 80as tempónál ugyanúgy tudnak reagálni megcáfolnám már csak a puszta fizika miatt is mert hatványozottan nagyobb a fékút mint 50-nél így mind1 milyen gyorsan reagál messze nem biztos hogy lesz ideje megállni egy kiszaladó macska előtt vagy kikerülni azt. Persze ez saját vélemény. |
|
 gyuri
|
2010-07-23, 20:37 |
Igyekszem betartani a sebesség határokat és egyéb ránk vonatkozó szabályokat,de főleg a lakott területen esik nehezemre 40-50 km/h val közlekedni,pedig az én vasam elég nyugodt vérhőmérsékletű.  |
|
|
|