BelépésVaslovasok.huMotoros túrák animáció

10 napon belül nincs aktív túra...
2010.05.10. | A bejegyzést írta: Turóczi Ákos

Hogyan motorozzál csapatban?

Ha több létszámú csapatban motorozol, nagy hangsúlyt kell fektetned a környezetedre. Mindig figyeld a körülötted levők mozgását és helyzetét. Ha megfogadod a leírtakat, akkor biztos nem fogsz galibát okozni és mindenki épségben ér haza.

Menetközbe, soha ne menj a motoros társad mellé

Városi menetben többször előfordul, hogy úgy érezzük a másik mellett mehetünk, mivel lassú a közlekedés. Ezzel addig nincs is baj, míg a másik lát téged. Ott a gond, ha olyan helyen motorozol ahol holttérben vagy. Mindig döntsd el, hogy valaki mögött vagy mellett mész (ne változtass folyton a pozíciódat), és csak akkor menj mellé, ha már láthatóan észrevett téged a tükörben. Városi közlekedésben, is csak akkor haladj a másik mellett, ha araszoltok. Fokozottabb tempónál állj vissza a melletted haladó mögé.

Az egymás mellett menésben nem az a gond, hogy nem fértek el egymás mellett, hanem akkor akad probléma, ha az egyikkőtöknek kerülni kell valamit, vagy valakit (egy éppen lelépő öngyilkos jelölt gyalogost vagy egy krátert az aszfaltban). Fogadd el, hogy araszolva mehetsz a másik mellett, de egyéb esetben nem.

Menet közbeni alakzat

A motorosok általában zipzár alakzatban haladnak, tehát az előtted levő balra húzódik ki, akkor te jobbra és a mögötted levő szintén balra és így tovább.

Nekem van egy személyes megjegyzésem, amivel sokan nem értenek egyet. Én nem szeretek a jobb oldalon motorozni, és meg is indoklom miért:

  • mert az út szélén van a legtöbb gödör
  • mert, ott van az összes szemét, kavics és vashulladék
  • mert, ha egy autós az utcából kidugja a kocsija orrát nincs időm korrigálni
  • mert, kevésbé látok be az utcákba
  • mert, az utcából kihajtó autós később vesz észre (esetleg még a sövény is takar)
  • mert, több helyet hagyok az úton előzni kívánó autóknak, ezzel veszélyeztetem magam.

Igyekszem mindig úgy helyezkedni, hogy baloldalra az út közepéhez tudjak helyet foglalni. Ha nem sikerül, akkor sem megyek a sávom felénél kijjebb.

Lámpához érkezve

Amikor lámpához érsz elsőként, akkor húzódj a sávod bal széléhez, hogy a mögötted érkező melléd tudjon állni. Ezzel a módszerrel tömöríteni lehet a tömeget és így rugalmasabb is lesz az elindulás.

Előfordul, hogy még a csapat egyik fele megy át a zöldön, te közben pirosat kapsz. Ne akarj mindenáron átjutni! Nyugodj meg! Meg fognak várni! Ha nem, akkor így jártál:) Ha többen vannak még mögötted érdemes a pirosnál való megállás előtt a tükörbe pillantanod. Győződj meg arról, hogy a mögötted jövő is meg akar állni.

Lámpától elindulva

Ha te értél előbb a lámpához, akkor te is indulsz el elsőként, majd a melletted levő.

Kanyarhoz közeledve

Van olyan eset, hogy nem ismerheted az előtted motorozó képességeit, ezért ne mássz senkinek a nyakára. Ha egy rutintalanabb motoros megy előtted és rámászol, akkor be tudod stresszeltetni a szerencsétlent úgy, hogy baleset is érheti. Természetesen nem a te hibád az Ő rutintalansága, de mindenképpen befolyásolhatod a viselkedését. Mindig hagyj kellő távolságot és ne éreztesd az előtted haladóval, hogy Te már mennél és iszonyat útban van. Legyél megértő és türelmes, gondolj arra, hogy jön az egyenes és el fog engedni.

Előzés

A csapatban motorozók, nemigen előzgetik egymást, de egy szerpentinhez érve általában a gyorsabbak szeretnek egy kicsit jobban haladni. Ezzel kapcsolatban hagy említsek egy pár fontos szabályt.

  • soha ne előzz jobbról motorost!
  • soha ne előzz senkit kanyarban!
  • ha látod, hogy a mögötted jövő gyorsabb, akkor húzódj le és ints neki, hogy mehet. Ha nem mered elengedni a kormányt, akkor indexelj jobbra.
  • ha lassú vagy a kanyarokban, akkor az egyenesben ne akard megmutatni, hogy király vagy, mert akkor a kanyarban akarnak majd megelőzni és ezzel veszélyezteted magad és a másikat.
  • ne előzd meg a másik motorost úgy, hogy a kormányotok közben szinte összeér. Ha Ő éppen akkor kerül ki egy krátert, akkor csúnyán ráfáztok. Hagyj rá akkora oldaltávolságot, amekkorát csak lehet.

Karjelzések

Ha a vezető hevesen egy irányba mutogat, akkor az azt jelenti, hogy ott kellett volna befordulnotok. Többnyire én csinálok ilyet:)

A viccet félretéve, ha ügyesen vezeti a csapatot a vezető, akkor nemigen kell hadonásznia a levegőbe. A fontos, hogy ha az előtted levő indexel, akkor te is tedd azt, hogy hátul a többiek is időben észrevegyék mi fog következni.

Mivel különböző motorokból áll egy csapat, ezért különböző időben fogy ki az üzemanyag is. Normális esetben 150Km-enként megállnak tankolni a csapatok, de ha nem és neked nagyon kell utánpótláshoz jutnod, akkor érdemes előreosonni és ezt jelezni a vezetőnek, úgy hogy a tankra mutogatsz az ujjaddal. Ez a jelzés a parkolóban is megállja a helyét, így még indulás előtt jelezheted, hogy mit szeretnél.

Végszó

Biztos, hogy még ezer dolgot lehet említeni, de hirtelen ennyire futotta. Kérlek jelezed a fórumban, ha van ötleted a bővítésre. Az alábbi videón még jó néhány karjelzés és technika látható, érdemes megnézni.

Videó:

 




Hozzászólások a/az "Hogyan motorozzál csapatban?" bejegyzéshez
Szólj hozzá a cikkhez!
Lépj be vagy regisztrálj az oldalra ide kattintva, hogy hozzá tudj szólni a cikkhez.
0. oldal.

rdobo2
2013-02-07, 21:58
sziasztok! jó dolog!

Motorosruházat,bukósisak bélés javítás!Bőrruházat javítása.Cipzárcsere is!
- Cipzárcsere kabátban: kb. 3000-4000 ft.
- Bukósisakbélés javítás: 3000-6000 ft
Komplett béléscsere: kb. 7000 ft
Állapottól függően!!!
Rövid határidő, max. 7 nap!!!!
A műhely megtalálható Budapest-től 4 km-re Halásztelken.
postai utánvétel is !
Érdeklődni: brigililla@gmail.com
vagy
zoldalma@freemail.com
Link

Nandi
2013-01-01, 10:04
BaLu77: Teljesen egyetértek a kiegészítéseiddel!

BaLu77
2010-12-03, 13:26
Nagyon teszett az írás, és a videó is hasznos. Itt nem láttam, de nálunk szokásban volt még két jelzés. Az első; mivel ismert a hazai utak minősége, ezért az élen haladó ha észleli a krátert az út veszélyes szakaszán, akkor piciket fékezve hogy kigyulladjon a féklámpa, majd a kráter mellett elhaladva rámutat, és többiek is ezt teszik a mögöttük jövőnek. Így mindenki előre tudja, hogy mire számítson. A másik, ritkán de azért előfordul, hogy nagyobb csapatban is előzni kényszerülünk, ilyen esetben az első, illetve aki utoljára előzött és belátja az előtte lévő hosszabb szakaszt, behúzódik a felezőre és irányjelzővel jelez hogy előzhet a sor. Amint jönnek szembe vissza tér és feltartja a kezét hogy "Stopp" vigyázni kell. Tényleg a lényeg, hogy egykerekezni, stopizni, és "pályázni" nem csapatban túrázás közben kell. (oOo)

kb
2010-07-20, 22:57
Jó írás!
(oOo)

zozoka82
2010-07-11, 19:33
sziasztok.sok hasznos info van benne:) én inkább egyedül közlekedek:de ha látok egy erösebb motorost aszt átlagban jobbra lehuzodva jelzek neki hogy szabad a pája:) üdv egy 17 keris robis zoli

Rumi
2010-06-14, 12:39
Hali, találtam egy szintén jó kis cikket erről a témáról, igaz, nagyobb csapatokra van hangolva, de van benne igen sok hasznos ötlet!
Link

belga
2010-06-05, 10:44
ne vagánykodj,ennyi a lényeg.a képességeiddel legyél tisztában.(oOo)!!!

Legutóbbi bejegyzések


Hogyan motorozzál csapatban?
Zártkörű túrák szervezése
Közlekedési tanácsok motorosoknak
Pécs környéki motoros túraútvonalak
Hogyan tárold télen a motorodat?
További bejegyzések >>

Eseménynaptár


További programok >>
Motoros túrák, programok, találkozók, rendezvények, események
C Minden jog fenntartva 2006-2014 Vaslovasok.hu | Copyright és Adatvédelem | Médiaajánlat
IP címed:
54.198.134.32