|
Hasznos tanácsok motorosoknak
Hogyan motorozzál csapatban?2015.03.28
A csapatban motorozás nagy felelősség. Fontos tudnod néhány szabályt és jelzést. Sok esetben ezen múlik, hogy a csapatban motorozókat és téged baleset ér vagy sem. Javaslom, hogy mindenképpen szánj néhány percet és olvasd végig a cikket.
Zártkörű túrák szervezése2011.06.13
Felmerült a gondolat, hogy szükség lenne zártkörű (privát) túrák szervezésére. Kicsit attól félek, hogy ez klikkesedéshez fog vezetni, de remélem tudunk olyan megoldást találni, ami nem ezt fogja eredményezni. A közeljövőben meg kívánom oldani, hogy ha privát túrát írsz ki, akkor csak azon személyek jelentkezhessenek fel, akit ismersz (ismerősöket kell felvenni a regisztráltak közül). Lesz lehetőség nyitott és zártkörű programok és túrák szervezésére.
Közlekedési tanácsok motorosoknak2011.06.13
Elkezdődött az újabb szezon, kirajzottak a motorosok az utakra. Ahogy az autósok, úgy a motorosok között is sokan csak szabadidejükben veszik elő járgányukat, ami legtöbbször hétvégére esik. Ezért ebben az időszakban, arányaiban több gyakorlatlan sofőrrel találkozunk, mint hétköznapokon. Ez nagyobb figyelmet és türelmet igényel mindenki részéről. Ennek ellenére vannak olyan dolgok, amiket joggal várhat el minden közlekedésben résztvevő a másiktól. Ezeket foglalnám össze az alábbi cikkben.
Pécs környéki motoros túraútvonalak2011.03.28
Sokan gondolkodnak külföldi túrákban, de sokan gondolják úgy, hogy inkább itthon maradnak és kis hazánk ismert, vagy kevésbé ismert tájait keresik fel. Azért ragadtam billentyűzetet, hogy ebben nyújtsak egy kis segítséget, legalábbis ami a Dél-Dunántúli régiót illeti.
Hogyan tárold télen a motorodat?2010.12.19
Ebben a cikkben igyekszem összefoglalni az összes olyan praktikát, amit érdemes a motorod téli tárolásánál figyelembe venni.
Motorfestés? Airbrush? Az meg mi?2010.09.05
Sokan hallottak már az airbrush-ról, és sokan tudni is vélik, mi az. Sőt, egyre többen vannak azok, akik művelik is ezt a festészeti ágat - sajnos, mindenféle grafikai előképzettség nélkül.
Te mire használod a motorodat?2010.08.23
Elmondható, hogy az oldalt látogatók 38%-a szinte csak túrázásra használja a motorkerékpárját és 56%-a hétköznapi célokra is.
Gyorshajtók vagyunk? Ez biztos?2010.07.23
A legutóbbi felméréseink szerint a motorosok csupán 5% tartja be a sebesség határokat, a többség (95%) kisebb nagyobb mértékben, de megszegi a szabályokat saját bevallásuk szerint. Ez elszomorító? Vagy így próbáljuk túlélni a motoron töltött időt? Vajon miért megyünk gyorsabban a kelleténél? Erre próbálok választ találni ezen cikk írásakor.
Suzuki SV 650S/1000S túrakormány felszerelés2010.07.18
Mivel mondhatni hatalmas érdeklődésnek örvend ez a téma, és túl jó leírást nem találtam az átépítésről, gondoltam hasznát veszitek majd ezen leírásnak.
Életben maradni2010.07.16
Sok évvel ezelőtt, ifjú motorosként hallottam először a tapasztalt „Nagy Öregektől” az azóta már közszájon forgó poénos „jótanácsot”: ”Ha a magyar utakon szeretnél sokáig életben maradni, motorozz úgy mintha senki sem ismerné a KRESZ-t és mindenki az életedre törne…” Bár e mondás akkor még túlzásnak tűnt, később rá kellett jöjjek: van ebben is némi igazság!
Miről ismerhető fel a Motoros? Mitől leszel Motoros?2010.07.14
Sajnos a magyar nyelvben nincs két külön szó a motorosra és a "Motorosra". Motorosnak általában azt nevezzük akinek birtokában van egy motorkerékpár, legyen az egy 50 cm3 robogó vagy egy 1.000 cm3 gépállat. "Motorosnak" viszont azt nevezzük, aki egy bizonyos motoros íratlan illemtani szabályrendszer szerint viselkedik.
Hogyan viselkedj, ha szabályt sértettél?2010.07.03
Őszintén mondom, abban reménykedem, hogy teljesen nyilvánvaló dolgokat fogok most neked, írni, amiben semmi újat nem fogsz találni. Azért remélem ezt, mert akkor te már tudod, hogy kell helyesen viselkedni.
Alattomos kanyarok? Minden, amit a kanyarokról tudni kell.2010.06.18
Többféle kanyartípust is ismersz biztosan, de egytől nagyon félsz, ebben biztos vagyok! A szűkülő kanyaroktól. A szűkülő kanyar olyan kanyar, ami lesben várja az óvatlan motorost és mikor az a kanyarba ér hirtelen beszűkíti magát.
Elárulok egy nagy titkot! A kanyarok nem szűkülnek, hanem csak fekszenek, pihennek és várják, hogy bevedd őket. Neked a feladatod megállapítani, hogy milyen cseleket rejtenek magukba.
Te mennyit költesz évente a motorozásra?2010.06.14
A motorozás (túrázás) pénzbe kerül, jobb ha ezt tudatosítjuk magunkba. Vannak, akik megveszik az áhított motort, ha kell még hitelre is, de csak később döbbennek rá, hogy a kiadás nem ér véget a vásárlással. Hogy mennyibe kerül 1Km motorozás nekünk? Ugorjunk neki és számoljuk ki!
Te meg szoktál állni a sárga jelzésnél?2010.05.30
A "Hogyan motorozzál csapatban?" bejegyzésem következtében kaptam egy levelet az egyik motoros társunktól. Érdekesnek találtam a történetét és úgy gondolom neked is tanulságos lehet.
Motorozás esőben2010.05.18
Az esőben való motorozás több szempontból is kellemetlenül érinti a motorosokat. Valljuk be nem szeretünk esőben motorozni! Miért is szeretnénk? Vizesek leszünk, csúszik az út, nem látunk eléggé és még sorolhatnám. Ha már motoroztál esőben, akkor nem kell ecsetelnem. Szeretnék a figyelmedbe ajánlani néhány fogást, amivel kényelmesebbé teheted az esőben való motorozást.
Veszélyek a buszsávban2010.05.15
A KRESZ idei (2010) módosítása szerint végre legálisan haladhatunk a buszsávban. Ez az új szabályozás szerencsésnek mondható, de veszélyt is rejt magában. Ezekről a veszélyekről szeretnék néhány szót ejteni.
Az autósor között...2010.05.12
Az új KRESZ módosítása szerint végre legálisan haladhatunk a sorok között. Ez a helyzet szerencsésnek mondható, de azért nem kevés veszélyt is rejt magában. Szeretnék ezekről a veszélyekről egy pár szót ejteni.
Hogyan motorozzál csapatban?2010.05.10
A csapatban motorozás nagy felelősség. Fontos tudnod néhány szabályt és jelzést. Sok esetben ezen múlik, hogy a csapatban motorozókat és téged baleset ér vagy sem. Javaslom, hogy mindenképen szánj néhány percet és olvasd végig a cikket.
Utasként mire kell figyelned?2010.05.07
Ha még nem ültél motoron utasként, akkor talán úgy gondolod, hogy olyan mintha egy autóba utasként utaznál. Sajnos ha így gondolod, akkor nagyot tévedsz!:) A motoros utasának éppen olyan képzettnek kell lennie a maga módján mint a motor vezetőjének. Ha utasként nem vagy képzett, akkor bizony komoly veszélybe sodorhatod a motor vezetőjét és magadat.
Motoros illemtan és balesetmegelőzés2010.05.07
Az autósoknak és a motorosoknak ugyan úgy el kell férniük az úton. Akár honnan is nézzük, mi vagyunk motorosok, aki a rövidebbet húzhatjuk egy összeakadás alkalmával. Bemutatunk néhány apró trükköt a kedvező megítélésünk, és saját biztonságunk érdekében.
Gázkezelés motoron - gyorsítás, lassítás2010.05.07
Ha kezdő motoros vagy és nem tudod hogyan kell egy motort terelni a kanyarokban, akkor mindenképpen érdekes lehet számodra ez a cikk. Eláruljuk, hogy hogyan kell egy kanyarba behajtani és onnan úgy ki, hogy az a legbiztonságosabb legyen!
Motorolaj csere2010.05.07
Ha nem kívántok pénzt költeni az olajcserére, akkor érdemes megfogadni a cikkben leírtakat.
Kanyarodáskor a sávunk melyik részét foglaljuk el?2010.05.07
A városi közlekedés nem éppen a legbiztonságosabb. Az egyik legtöbb veszélyt okozza az, hogy rosszul foglaljuk el a sávunkat ezzel teret hagyva az autósoknak. Rámutatunk néhány fogásra, amivel megóvhatunk téged egy esetleges balesettől.
A motor fékrendszer működése2010.05.07
Kíváncsi vagy hogyan működik a motorkerékpárok fékrendszere?
A gyújtógyertya - gyertya2010.05.07
Mit kell tudni a gyújtógyertyáról?
Katalizátor feladata2010.05.07
Hogyan működik és mire jó a katalizátor?
A megfelelő guminyomás2010.05.07
Megfelelő guminyomás, jelölések, stb...
Külföldről motor2007.05.08
Egy kis leírás abban az esetben ha külföldről akarsz motort vásárolni!
|
|
|