hirdetés
|
|
2010.07.14. | A bejegyzést írta: Turóczi Ákos
|
Miről ismerhető fel a Motoros? Mitől leszel Motoros?
Bevezető:
Sajnos a magyar nyelvben nincs két külön szó a motorosra és a "Motorosra". Motorosnak általában azt nevezzük akinek birtokában van egy motorkerékpár, legyen az egy 50 cm3 robogó vagy egy 1.000 cm3 gépállat. "Motorosnak" viszont azt nevezzük, aki egy bizonyos motoros íratlan illemtani szabályrendszer szerint viselkedik.
Azt szeretném, ha közösen megfogalmaznánk, hogy miről ismerhető fel egy "Motoros". Kit tartasz Te Motorosnak?
A Motoros motoros védőruházatban motorozik?
Sajnos naponta látok egy szál pólóban kesztyű és minden védőfelszerelés nélkül motorozókat a közutakon. Felmerül bennem ilyenkor a kérdés, hogy valóban ennyire nem számít a testi épségük? Vagy csak a szerencsében bíznak? Volt szerencsém egyszer egy lámpánál találkozni egy párral, aki egy nagyköbcentis motoron ült. 35 fok volt, rajtam nyári motoros ruha, a vezetőn egy póló egy rövidnadrág és egy félcipő. Az utasán jóformán semmi, talán még szandálban is volt.
Álltunk a lámpánál és egyszer csak megkérdezte tőlem, hogy nincs e melegem ebben a ruhában. Annyit mondtam, hogy - "De, igen." Majd visszakérdeztem - "Nem félted a barátnődet ebben a ruhában?". Körülbelül 10mp csak nézett rám, nem tudtam hogy meg akar e verni, vagy csak gondolkodik. Időközben a lámpa váltott és el is suhant csutka gázzal. Remélem elgondolkodott azon, amit kérdeztem, és nem csak rövidzárlat keletkezett az agyában.
Nyári ruhában nincs sokkal melegebb mintha rövidgatyában lennél és még szénné sem égsz a napon.
A Motoros köszön a másik motorosnak?
Általában a motorosok köszönnek egymásnak, ha szembe találkoznak. Sokan olyan lelkesek, hogy még a szalagkorláttal elválasztott úttesteken keresztül akrobatikus mutatványok igénybevételével is intenek.
A köszönésnek több fokozata van ez a fáradság függvényében változik. Reggel még kézfeltartással és kaszáló mozdulatokkal köszönök, majd kiesek a nyeregből. 3-400Km motorozás után ez a köszönés leredukálódik egy közepes kézemelésre éppen csak elengedett kormánnyal. 400 és 500 Km között emelem az egyik ujjam és nagyot bólintok és pislantok, majd a végkimerülés fázisában már csak megvillantom a reflektort. Tudom ez egy kicsit paródikus, de valljuk be tényleg fáradunk és a köszönési kedvünk ezzel egyenesen arányban csökken.
Érdemes kitérni arra pár szóban, hogy hol nem érdemes köszönni. Nagy sebességnél csak villants a reflektorral, ha nem muszáj ne engedd el a kormányt. Éles kanyarban senki nem fog megsértődni, ha nem köszönsz, a biztonságod fontosabb! Éjszaka rossz látási viszonyok mellett szinté felesleges kockáztatnod.
A Motoros segít a másik motorosnak?
Ha az autósok annyira előzékenyek és segítőkészek lennének egymáshoz, mint mi motorosok, akkor egész rendben lenne a közlekedés Magyarországon.
Az út szélén veszteglő motorosról néha nehéz eldönteni, hogy az pihen, vagy valami problémája van. Ameddig élek ezzel fognak cikizni a többiek, de egyszer kifogyott az üzemanyagom a gépből kb. 200m-re a benzinkúttól. Ameddig eltoltam a kútig 2 motoros is visszafordult (az egyik a járdán árkon bokron visszajött) megkérdezni tud e segíteni valamit. Talán az egyik legnagyobb ismérve a Motorosnak, hogy maximálisan segítőkész más (akár ismeretlen) motoros társaihoz. Ha látsz egy egyértelműen lerobbant motorost, akkor ha mást nem is, de kérdezd meg tőle tudsz e valamiben segíteni.
A Motoros udvarias és előzékeny?
Fontos, hogy mindig jó benyomást keltsünk az úton és az út szélén közlekedőkbe. Több év távlatából visszatekintve azt kell hogy mondjam, sokat javult az Autósok és a Motorosok kapcsolata. Ma már úgy érzem, sokkal előzékenyebbek az autósok velünk szemben és ez köszönhető annak, hogy a mi viselkedésünk is sokat javult az elmúlt évek alatt. (Kevesebb tükör repül le mostanában. Többet köszönünk.)
Ha motoron vagy, akkor minden esetben köszönd meg, hogy ha egy autós előzékeny veled szembe. Ez amúgy is természetes szerintem. Még autóban is. Ma már "alanyi jogon" előresorolhat a motoros az álló kocsisor mellett a lámpához. Attól függetlenül, hogy ez úgymond "jár" nekünk, köszönd meg ha előre kerültél. Azzal, hogy előre enged végül is szívességet tesz.
Érdekel a Te meglátásod is. Te kit tartasz Motorosnak?
A fent felsoroltakra mind szükség van, hogy Motoros legyél? Vagy egészen más dolgokon múlik, hogy az vagy? Elég egy motor? Mi teszi a motorost Motorossá? |
Hozzászólások a/az "Miről ismerhető fel a Motoros? Mitől leszel Motoros?" bejegyzéshez
|
0. oldal.
 Bogica25
|
2010-08-25, 11:59 |
Szeki: Igazad van!... |
|
 Akos
|
2010-08-23, 19:38 |
Gabor: Kössz... írtam egy kedves levelet egyenlőre... beszéltem az ügyvédemmel már felcsillant a szeme.
Több más honlapon is idézik a cikkeimet, valahol másolják is, de legalább annyi van bennük, hogy az oldal nevét és a nevem odakaparják. Igazából ez háborít fel... 4 gombnyomással elveszi több órás munkámat.
A marketing résziről meg ne is beszéljük, hogy azon a részen milyen kárt okoz. Példa képen,ha valaki azt olvassa először, joggal hiszi azt, hogy én másoltam. |
|
 Szeki
|
2010-08-23, 19:25 |
| Gabor: Tanúsíthatom, nyári ruhában igenis sokkal melegebb van, mint rövid ujjúban. Szóval ennyit erről. Most is azt tartom, hogy a hőguta és kiszáradás közelében lévő motoros sokkalta veszélyesebb önmagára, s a többiekre, mint a rövidgatyás. Nem általánosítás, de igaz. |
|
 Mariann
|
2010-08-23, 19:24 |
Gabor: igen olvastam, meg a többit is amit innen erről az oldalról másoltak be. Felháborító hogy egyesek maguktól nem tudnak írni hanem más oldalról lopják a cikkeket. És még a szerzőt sem tüntetik fel. SŐT kiírják az oldalukra hogy az azon megjelenő cikkek az ő tulajdonuk azt felhasználni nem lehet. Ez a mi oldalunkon is ki van írva csak lusta volt lejjebb görgetni az egeret!!
Mi jogon müvelik ezt?
Azt ajánlom mihamarabb szedjék le! |
|
 Gabor
|
2010-08-23, 18:17 |
| Ezt olvastátok? Link |
|
 dl650
|
2010-08-17, 21:03 |
Engem nem zavar mások véleménye, ha a csettegőmmel motorozva érzem a lesajnáló pillantásokat.....
De tényleg nem szívesen mennék társaságba-túrázni velük . Inkább egy csapat jó fej EL-GO motororral közlekedővel... |
|
 Arpi
|
2010-08-17, 20:42 |
Az avatarommal azt hiszem kimerítően megválaszoltam a kérdést...  |
|
 Szeki
|
2010-08-17, 13:17 |
Szerintem onnan ismerhető fel az igazi motoros, hogy nem azon filózik, vajh' ki motoros, ki nem az.  |
|
 tozo62
|
2010-08-16, 22:31 |
gyuri: Lehet hogy talán úgy vette ki a dolog hogy irigykedek. Amibe persze van is valami Persze ha megtehetném én is vennék egy csodaparipát. Mindössze arra akartam rávilágítani, hogy sajnos kicsi Hazánkban más területen is, úgy itt is, elindult valami nem is tudom...kasztodázási folyamat. "Akinek nincs ennyije, nem tartozik közénk"
De hál Istennek vannak pozitív tapasztalataim is, ezért regisztráltam erre az oldalra, mert ahogy olvasgatok, az itt jelenlévő tagok zöme igen szimpatikus. És persze jó érzés egy csapathoz tartozni |
|
 gyuri
|
2010-08-16, 22:10 |
tozo62: Túl sok jelentőséget tulajdonítasz annak hogy ki mit gondol,szerintem ne foglalkozz azokkal az emberekkel akik sajnálattal,rosszabb esetben megvetéssel néznek rád.Láthatod hogy nagyon sokan vagyunk akik a motorozás élményéért ülünk motorra mint ahogyan te is.Ha nem áll meg valaki hogy bajbajutott motoros társán segítsen az emberség kérdése,nem a márkáé.Tagja vagyok egy kis csapatnak,egy motoros baráti körnek,az egyik tagunk ETZ 250-nel járt velünk,nem érezte egyikőnk sem hogy kilógna a sorból,azidén beruházott egy 600-as hondára de a státusza maradt ahol volt jópofa,vicces,közénk való,hiányozna !
Szeretném még megemlíteni azt hogy akinek van pénze és tud költeni motorra,kiegészítőkre,ruhára,élből ne ítéljük el őket,közöttük is van aki szeret motorozni és mindent megtesz hogy méltó tagja legyen motoros társadalmunknak  |
|
 tozo62
|
2010-08-16, 19:52 |
Szombaton elmotorozgattam a Magyarok Találkozójára. Hm, ami ott volt felhozatal, nem volt egyszerű. Talán kétmilliós volt a legolcsóbb vas amit láttam. ( Na az én 100000 es ETZ Dragstar-om kivételével.) Embereken a ruha szintén százezrekben mérhető. Borzasztó nagy motorosnak képzelték magukat, a tipikus "van pénzem dögivel, és hétvégén de nagy motoros és hazafi vagyok". Én odagurultam a kis csattogó MZ -mel, és megfagyott a levegő. Éreztem a tekintetekben a kérdést.....hát ez meg ki a csoda ezzel a csöves motorral? Úgyhogy egy barátságos fejbiccentéssel köszöntem, és szépen elindultam kicsit motorozgatni. A szembejövő csillogó, villogó mit tudom én ezermennyi cm Árpádsávos motoros közül egy kezemen meg tudtam volna számolni hányan köszöntek vissza. Én azért integettem rendesen, majd leestem a motorról, mondván, ha nem köszönnek, akkor ez őket minősíti. Azt kell hogy mondjam, hogy sznob hazafiashétvégihűdemájer vagyok típusú emberekből egyre több van. Ja még egy apróság. Odafelé, elszámítottam a benzint, és hát oldalára döntögettem a kis motorom, (mert ez műanyag ) hogy valami kis benzint csurgassak a karbiba, és rugdostam az út szélén becsülettel. Felteszem a kérdést:
szerintetek hány motoros állt meg ?? |
|
 Gabor
|
2010-08-16, 18:23 |
Lassan már nem ismerem ki magam. De sebaj, a legközelebb felveszem a motoros ruhát. 
MSE: Vagy megváltoztatom a kinézetemet!  |
|
 MSE
|
2010-08-16, 17:25 |
Gabor: Érdekes... Mikor én pólóban és rövidnadrágban motorozok, még az autósok is visszaintegetnek...  |
|
 Gabor
|
2010-08-16, 16:51 |
Andras: Az írásodról a sün és a kefe esete jutott az eszembe. 
Én is többször találkoztam motoros rendőrökkel, akik szinte minden esetben viszonozták a köszönésemet.
A nem motoros ruhában történő motorozással vannak friss élményeim. A múlt héten a munkába járáshoz használtam a járgányt. Az iszonyú meleg miatt úgy döntöttem, hogy vállalom a kockázatot, és a rövidnadrág-póló változat győzött. Két nap alatt egyetlenegy motoros köszönt, ő is előre, egy robogóról. A többiek nem köszöntek vissza.
Lassan már nem ismerem ki magam. De sebaj, a legközelebb felveszem a motoros ruhát.  |
|
 Andras
|
2010-08-16, 14:18 |
Hello-hallo, Jo motorozast. Megy a gepem, szebb a hangja miota Szak(i) szervizben volt .
Nem talaltam a "majrecsikra" definiciot de szerintem nem feltetlen rossz dolog. En pl. kanyarban buktam anno, ugyhogy azota igen tisztelem oket viszont egyenesben ha nincs forgalom odahuzom . Bar Horvatorszagban mondtatok hogy kanyarban vigyazzak a papucsomra mert nagyon lehet tanyalni .
En miota elolvastam ezt a foumot 2-3 hete a robogosnat (>50 ccm) is intek es csak megerosodott eddigi tapasztalatom hogy ok nem integetos fajtak . Meg integetek... majd egyszer megunom.
Tegnap megyek Balatonfuredre, szemem sarkabol latok szemben kozlekedni egy motorost es mar emeltem is ez a kezem, szep feher motorja es sisakja volt, a visszapillantoban meg az elegans kek ruhajat es megcsodaltam. mikor tudatosodott bennem hogy hogy a szervnek koszongetek raneztem az orara ami 100-at mutatott 70-es tablanal es mar nem is tudtam hogy csalodott legyek vagy oruljek hogy nem viszonozta udvozlesem .
Pestre vissza jovet meg egy fel lampas kocsinak is villogtam .
Jo motorozatst! |
|
 MSE
|
2010-08-13, 07:30 |
drmsp: Hali! Én kedden raktam új gumit! Még nem próbálgattam, mit tud, de hát erre felé sok a kanyar és azokat be kell venni valahogy...  |
|
 drmsp
|
2010-08-12, 18:11 |
MSE: Ma raktam fel egy új hátsó gumit, MSE egy darabig nézegetheted.  |
|
 Bogica25
|
2010-08-08, 17:06 |
Igazad van MSE  |
|
 cbjani
|
2010-08-06, 07:06 |
dl650: Használd nyugodtan csak a seggedbe ne csípjen ha ráülsz.zümzüm  |
|
 dl650
|
2010-08-06, 06:30 |
Jani : Köszönöm barátom ! megnyugtattál ! Már kezdtem kételkedni..... Akkor használhatom a Dongómat is és akár fényes nappal ?  |
|
 cbjani
|
2010-08-05, 20:35 |
dl650: Peti te egy motoros vagy, nem a ruha teszi a motorost, főleg nem a motor nagysága. Kérdés  |
|
 dl650
|
2010-08-05, 16:36 |
Na jól elbeszélünk egymás mellett....
A környéken van dolgom ma este.. egy 125 ös kis supermotóval megyek intézni a dolgaimat. Rövidgatya, atléta, lábujjpapucs verzióban . és akkor is intek minden motorosnak!
Kérdés: én akkor motoros vagyok ?? Segítsetek léci! olyan kíváncsi vagyok!  |
|
 Drz
|
2010-08-05, 12:59 |
| MSE: Szia Emese! Mint már írtam, értem, hogy ti mire gondoltok! Ettől függetlenül Ők is motorosok! Ha tesztik, ha nem. Van jogsijuk, motorjuk, ezért motorosok. Az, hogy "nem csíped" őket, az egy másik téma. Néha én se, de ez semmit nem jelent. Az országút nekik is nyitva van. |
|
 fazylaci
|
2010-08-05, 12:26 |
Szerintem a teljes gumifelület kihasználása közúton hülyeség. Aki így közlekedik, azzal nem szívesen motorozom együtt, mert nem csak magára, de mindenkire veszélyes. Az ilyen stílus pályára való, nem közútra. Egyébként ha nem hosszabb túrán vagyok, akkor én is inkább hétvégén motorozom, de inkább évi 20.000 km-t. Ja és van "majrécsíkom" bár nem tudom mi számít nagynak, vagy kicsinek... Találkoztam már én is olyan motorossal, aki egyenesben utolért, de a kanyarokban lemaradt, annak ellenére, hogy sportmotorral volt. Persze egyenesben aztán elhúzott... Attól még motoros Ő is, inkább azzal van a baj, hogy nem elég érett. Általában az ilyen motorosok fiatalok, akiknek még nincs igazán rutinjuk és önfegyelmük, ami lényegesen nagyobb probléma, mint az, hogy egy 1000es sportmotorral kezdenek tanulni. Bármivel lehet, a lényeg az, hogy az ember fokozatosan ismerje meg a határait és ne egyből akarjon rekordokat felállítani... |
|
 drmsp
|
2010-08-05, 12:19 |
MSE:  |
|
 MSE
|
2010-08-05, 11:49 |
drmsp: Nekem szerepel a szótáramban a majrécsík! Vigyázz is velem, veszélyes vagyok!  |
|
 MSE
|
2010-08-05, 11:47 |
cbjani: Igazad van!
drmsp, Drz: Nem értitek kikről beszélünk Petivel...
Én azért a Vaslovasokkal járok túrázni, mert nem a májerkedés a fontos a csapatnak, hanem hogy biztonságosan élvezzék a közös motorozásokat, egyenesben és kanyarokban egyaránt. Tehát én sem csípem azokat a srácokat, akik lábtartóig döntik közúton. DE! Vannak azok a "motorosok" akiknek tele van a zsebük és csak azért vesznek motort, hogy szombat-vasárnap villoghassanak vele. Évente motoroznak 2.000km-t a tudásuk az egyenesben csutkázással kimerül, de 1000ccm alatt nem tekintik motornak a motort. |
|
 sipkap
|
2010-08-05, 11:06 |
Én mindig eltüntetem a majrécsíkomat...........Kimosom az alsógatyámat (csak annyit mondok: Ákos féle tejfölös lecsó) |
|
 cbjani
|
2010-08-05, 09:43 |
Már a topik kérdései is marhaság számomra. A motoros motorral közlekedik, az autós autóval, stb, erről ismerhető föl.
Az meg tuti biztos hogy nem a majrécsíktól, vagy a motorod nagyságától, márkájától leszel motoros.
Ha van motorod, és megszerezted rá a jogsit akkor már motoros vagy.
Azt hogy ki hogy motorozik, viselkedik az utakon azt meg látjuk nap mint nap.
Nem vagyunk egyformák. |
|
 drmsp
|
2010-08-05, 09:25 |
Magam részéről Drz-vel értek egyet, és ha lehet, nagy ívben próbálom kerülni azokat, kiknek szerepel a szótárukban a majrécsík szó.
Egyrészt nincs kedven kikapargatni őket az árokból, másrészt minden közelükben közlekedőre csak veszélyt jelentenek.
Ha valaki nagypályás mért nem a versenypályán próbálkozik megmutatni a tudását, ja mert ott azért kevés. |
|
 Drz
|
2010-08-05, 09:04 |
dl650: Nem vagyok vodás, és értem. Én csak a hozzászólásodra reagáltam. Olvasd vissza......De teljesen mindegy. Már ismered a véleményedet.
Talán, ha olyan kérdés merülne fel, Hogy Ki a legbevállalósabb motoros, akkor adnék neked igazat. Így nem. |
|
 dl650
|
2010-08-05, 06:32 |
drz: Látom vodás vagy, nem érted... Az írásom igazából nem a majrécsíkról és a koptatókról továbbá drága motorokról szól hanem a motorvezetési képességről és ennek arányairól.... és a jelenség számomra komikus tükröződése a mindennapi motoroséletben... Eszemben és szándékomban sincs megbántani az egyenesben gáztépő de a kanyart dögrefékező motorostársaimat bántani... legalábbis amíg nem próbál ekkora képességre pózolni is....
MSE: tudom hogy te érted miről van szó..... |
|
 MSE
|
2010-08-05, 00:34 |
drz: Nem azt mondtam, hogy akinek van majrécsíkja az nem motoros! Természetesen nekem is van! Én sem szeretem az országúti önjelölt kamikázékat! Csak nem mindegy, hogy mekkora mellény mellett, hány centi széles a nem használt rész! |
|
 drz
|
2010-08-04, 22:33 |
Egyébként szerintem pedig aki motorozik, és van motorja az motoros. Bárki legyen az, beleinvesztál nem kevés pénz a motorja megvásárlásához, azért, hogy motorozzon, mert meg akarja venni ezt az életérzést, és élvezni akarja.
Ha nem élvezi, akkor úgyis eladja a gépét, ha meg igen, akkor meg használja. Azt, hogy ki, hogyan használja, az mindenkinek a magánügye, mert mindenki magától dönti el, hogy mit, és hogyan vállal be.
Valószínüleg, aki csak szerényen motorozik, és nem kanyarvadász, de motorozik, és tetszik neki, az is motoros. Vagy nem? Szerintem meg se fordul a fejében, hogy Ő nem motoros, mert nagyobb a majrécsíkja a "megengedettnél".
Ez a motoros-nem motoros mérce ,véleményem szerint (tisztelet a kivételnek), de ez jellemzően egy tipikus Magyar mentalítás....
Hú ! Neked nagyobb a majrécsíkod, és szűz a koptatód!! Te nem is vagy motoros
Az ilyen, és ehhez hasonló gondolatok miatt is tart ott az ország ahol tart....
Én sokat járok külföldre, de ott még nem nézték, hogy ki a motoros, és ki nem. Motorozik, azt jól van. Természetesen vannak jobban, és kevésbé jobban tudó motorosok. De motorosok! Mind!
Az, meg, hogy kinek milyen a tehetsége, és mellette milyen gépe van, az mindenkinek a saját magánügye. Miért baj az, hogy ha egy kevésbé "fosig döntögető" motorosnak, van egy jó, erős, és drága gépe? Mindenki a saját fizetéséből vette, nem máséból. Mindenki olyan motort vesz, amilyet akar, vagy amilyet mag tud venni. Nincs azzal semmi gond, ha "kőgazdagék" vesznek nagyon drága motort. Senkinek semmi köze hozzá!
Nem tudom, hogy ez miért fáj egyeseknek. Talán a sárga irigység faktor..... |
|
 drz
|
2010-08-04, 21:53 |
dl650: Ezzel nem értek egyet. Miért az már nem motoros, aki nem dönti be fosig a gépét?? Egy motoros ismerősömet idézném: "Inkább legyen a majrécsík szélesebb, mint a koszorúdon a gyászszalag."
Elismerem, hogy vannak műmajjerek, akiknek több a pénzük, mint a tehetségük, de ismerek olyanokat, akik hosszú évek óta motoroznak anélkül, hogy felniig, vagy koptatóig döntsenek. Speciál én is ezen motorosok közé sorolom magam. Szeretek motorozni, döntögetni, de nem vonz a lábtartóig való döntögetés, és nem szoktam méricskélni a majrécsíkot, ami szerintem megtalálható a hátsó gumimon, kis mértékben. Ettől függetlenül motorosnak érzem magam.
Menőzni lehet, de nem mindig érdemes, és mindenki csak addig, és úgy motorozzon amíg élvezi, és élvezetet talál benne. |
|
 dl650
|
2010-08-04, 17:53 |
MSE: Ott a pont nálad! négycentis majrécsíkkal + szűz koptatókkal, négyszer akkora mocival mint a tudása megengedne... 
Ha valaki magára ismer, kérem ne bántson....  |
|
 fazylaci
|
2010-08-04, 08:46 |
mornelord: Én köszönök nektek is Még az idős bácsikának, aki a szőlőből jön haza, annak is intek vagy biccentek! Bár az ilyenek nem szoktak visszainteni...Kicsit fáj...  |
|
 MSE
|
2010-08-04, 08:37 |
Sziasztok!
Én a hátsó gumit szoktam megnézni...
Aki ezres Ninján ül, de kétszer szélesebb a majrécsíkja, mint a kopott gumifelület, az nem motoros...
Egyébként én is igyekszem köszönni mindenkinek. Simsonosnak, MZ-snek, de bevallom a robogósoknak én sem köszönök... |
|
 mornelord
|
2010-07-31, 00:06 |
Sziasztok! A köszönéssel kapcsolatban: robogós fejjel szomorúan tapasztalom, hogy nem vesznek motorosszámba ezért nem köszönnek nekem. Épp ezért én nem is merészelek előre köszönni. Ez csak azért fáj mert motoros lelkem van, pár éve törött össze alattam a gép (önhibámon kívül, épphogy túléltem), és tudom milyen közétek tartozni. De eljő még az én időm..  |
|
 Szeki
|
2010-07-28, 14:05 |
| Rumi: Az életben maradni rovatban válaszolok rá. |
|
 Rumi
|
2010-07-28, 10:01 |
| Egy érdekes cikk, a kezdete alapján ide tettem, habár akár az életben maradni rovatba is mehetne: Link |
|
 Szeki
|
2010-07-26, 05:40 |
tozo62: De csak a lelkedet! Többről szó nem lehet... |
|
 takibaa
|
2010-07-25, 20:25 |
Akos:
Nagyon ritkán fordul elő, hogy nem én köszönök elsőként. Persze rendszerint (szerencsére kevés kivétellel) visszaköszönnek.
Ha alkatrészre lenne szükségem, téged kereslek majd.  |
|
 tozo62
|
2010-07-25, 19:28 |
Szeki: Szeki: Megsimogattad a lelkemet  |
|
 TOKO
|
2010-07-25, 19:26 |
Jó érzés,ha visszaintenek! Aki nem jelez vissza,azt úgy szoktam magamban elintézni,hogy biztosan nem vett észre.
Hogy mitől leszel motoros? Szerintem ez belülről jön.Ha úgy érzed,hogy neked motorral kell járnod,motorral kell élned.Ha nincs is motorod a motorra szóló jogsidat akkor is érvényesítteted. Akkor is magadnál tartod,hátha utolér a szerencse és motorra ülhetsz újra.
Nálunk volt,hogy az ismerős autószerelőhöz angol motorosok jöttek be valami problémával.A motor kész lett és ki kellett volna próbálni.Engem kerestek mivel azt tartották rólam te motoros vagy.Persze ezt másnap tudtam meg.Későn.
Csak azt szerettem volna ezzel mondani,hogy ha mások mondják,tartják rólad,mert a motoroddal "élsz" akkor vagy motoros. Talán |
|
 tozo62
|
2010-07-25, 19:25 |
Akos: Akos: Sokszor előfordul hogy nem köszönnek vissza. De ez inkább a négyértékű motorokkal közlekedőkre érvényes. De jó érzés hogy itt rendes emberekkel találkozom  |
|
 Szeki
|
2010-07-25, 18:53 |
| tozo62: Egyik Simson Klubos barátomnak is van egy 250/300-as MZ-je. Egyszer voltam vele a Mátrában, túráztunk nagyot. Nem volt vele semmi gond, ment, ahogy kellett. Voltak vele Horvátországban, hiba nélkül tette a dolgát. Hogy nem 140-nel? Na és? Túrán mindig a leglassabbhoz igazítjuk a tempót. |
|
 Akos
|
2010-07-25, 18:52 |
takibaa: Nekem ilyen Burgmanokkal van kirakva a kerítés a telkem körül Mikor kiszóródik az apró a zsebemből mindig veszek egyet
Sajnos vannak akik így gondolkodnak... de egy biztos, a vezetni tudást nem lehet megvásárolni.
Érdemes kimenni néha a KakucsRingre és nézni, hogy a több millás motorra csak szédelegnek a pályán. Egyenesben húzzák neki mint az atom, de a kanyarban átesel rajtuk.
tozo62: Jól érzed sajnos. Valószínű általánosítunk, ezért nem köszön senki neked. Ahogy már előttem is sokan mondták 100 robogósból jó ha 2 visszaint. Ezért nem is köszön nekik senki.
Ha te köszönsz előre, akkor is ez a helyzet? |
|
 takibaa
|
2010-07-25, 18:38 |
tozo62: Azért okoztak már nekem is meglepetést.
Egy vezetéstechnikai képzésen voltam. Persze vegyes volt a társaság. Voltak 1200-es bömbik is. Na egy beszélgetés során előadtam, hogy most erre a motorra futotta, de legalább két kereke van. Megkérdezték, hogy mennyi az annyi. Miután kiderült, volt aki poénból elsütötte, hogy ha vált a munkahelyén, akkor havonta futja majd az egyéb kiadásai mellett egy ilyen 9 éves burgmanra.
Örülök, hogy van akinek ilyen jól megy.
Szerencsére azért nem az az általános tapasztalatom, hogy nem vesznek motoros számba. A normálisabbja nem ezt nézi. |
|
 tozo62
|
2010-07-25, 16:47 |
| takibaa: Olvasd el a hozzászólásom. Nagyon sokan vannak úgy , hogy ha milliós vason ülnek, valahogy derogál felemelni a kezüket egy robogósnak, netalán egy szerencsétlen MZ-s-nek, akinek sajna csak erre futotta. |
|
|
|