BelépésVaslovasok.huMotoros túrák animáció

 2 nap múlva: Plitvice- Adria- Zágráb 4 nap túra.
Akos
Nagy kép megtekintése

Akos

Felhasználónév: Akos
Teljes név: Turóczi Ákos
Telefonszám: Csak a tagok láthatják
   
Ország: MAGYARORSZÁG
Megye: PEST
Város: BUDAPEST
   
Születésnap: 1980-06-01
Neme: Férfi
   
MSN: -
Skype: -
Web: -
   
Regisztrált: 2006-02-01
Tagsági érvényes: 2019-02-01
Hozzászólások száma: 2296
Utolsó bejelentkezés: 2016.05.25, 10:17:35
   
Akos
Nagy kép megtekintése

SUZUKI SV1000 S

Motor gyártmány: SUZUKI
Motor típus: SV1000 S
Motor évjárat: 2006
Motor köbcenti: 1000
   

Bemutatkozás

Egy rövid bevezetésnek annyit, hogy az első kétkerekű járművem egy Csepel kerékpár volt amivel már első osztályban az iskolába kerekeztem. Emlékszem, hogy egy homokkal megtömött csövet szereltem a biciklimre, hogy úgy tűnjön mintha füstölne, de ez nem vált be, mivel hamar kifogyott belőle a homok. Ekkor jött egy remek ötlet, hogy egy égő cigarettával próbálkozzam, ez álló helyzetben jobbnak tűnt, de még így sem értem el a kellő hatást. Mondanom sem kell, hogy nem adtam fel a küzdelmet, de nem akarok ezzel senkit untatni, belekezdek életem motoros történelmébe.

10 éves lehettem, amikor édesapámnak fizetésképpen felajánlottak egy robogót. Felvetette az ötletet, hogy vegyük meg nekem felesbe. Lehet hogy azt gondoljátok, hogy ez felelőtlenség volt a részéről, de mindenképpen a bizalom jele is. Mondanom sem kell, hogy nem ellenkeztem, bár ki kellet fizetnem a felét (3 év locsolópénzem bánta). Mondhatom talán, hogy Apám vetette el az első magvakat motoros jövőm kialakulásához. Tehát megvettük az áhított motorkerékpárt ez egy Yamaha Beluga 50ccm motorkerékpár volt. Nem panaszkodhattam, mivel a korombeli srácok még egy biciklinek is örültek volna. 2-3 évig kénytelen voltam illegálisan motorozni, és a rendőrök jóindulatában és a rendkívül jó megfigyelőképességemben bízni. Ahogy betöltöttem a 13. életévemet elmentem és megszereztem a jogosítványt. Középiskolába már motorral jártam, szinte nem volt rá példa, hogy buszra szálltam volna (ez betudható rettenetes lustaságomnak is). Hóban, esőben is képes voltam motorra ülni. Utólag nagy balgaság volt részemről (ropog minden csontom), de ami történt az megtörtént.

Közben telt az idő és lehetőségem nyílt megvenni egy 3 sebességes Simsont. Mondanom sem kell, hogy jelentős előrelépésnek számított a robogóhoz képest. Egy igazi váltós motor! Sajnos nem volt túl egészséges motorikusan többször is darabokra kellett szednem. Végül is sokat motoroztam vele és "alapozásnak" tökéletes volt. Megtanultam váltani! Később ahogy telt az idő egyre kisebb lett és már nem jelentett akkora örömöt mint eleinte. A tulajdonomban lévő Ladámat eladtam aminek az árába beszámítottam egy Yamaha DT 125-ös endúró motorkerékpárt. Rengeteget terepeztem, ugrattam vele ahogy mondani szokták - "adtam a szájának". Nagyon tetszett, hogy dobálja a sarat és hányja a homokot. Sokat lejártam a közeli bányatóra és a közelben lévő Pap erdőt is többször "körbekapáltam" vele. Rendkívül strapabíró gép volt a maga 24 Lóerejével. Mikor a motorozásból hazaértem merő egy retek voltam és jó pár kilóval nehezebb az átlagos súlyomnál. Nincs is jobb annál, mikor ropog a sár a fogad alatt, és minden ruhadarabod megáll a sarokban. Édesanyám gondolom többször lelkére vette istenverte hobbimat, de ez már csak az Ő áldása, ha már ilyen édes drága gyermeket szült mint én vagyok. De semmi nem tart örökké kaptam egy jó ajánlatot és megváltam a motortól.

Ezután két évig nem is volt motorom, de valahogy nem is gondoltam, hogy szükségem lenne rá. Befejeztem az iskolát és elkezdtem munkát keresni. Az új munkahelyemen ismerkedtem meg Árpival akinek, akkor egy Keeway choppere volt. Sokat járt vele dolgozni ezért egy kicsit irigykedtem rá, felidézte a régi szép idők emlékét. Egyszer elkövetett egy nagy "hibát"... kölcsönadta. Újra felelevenedtek bennem a régi emlékek és elhatároztam, hogy ha törik ha szakad veszek magamnak valami gépet. Ekkor vettem meg első "gyorsasági" motoromat egy Cagiva Freccia 125-ös motorkerékpárt. Mindenkinek csak ajánlani tudom ezt a típust, mert remek kis gép volt és megadta az alapot ennek a stílusnak az elsajátításához. Árpi közben vett egy Yamaha FZR 250-es motort, ami már rendszámos volt, így tudott utast vinni magával. Nekem nem volt rendszám a motoromon, így elég kockázatos lett volna utast vinnem. Ez újabb problémát vetett fel, így keresnem kellet egy olyan motort, ami már rendelkezett rendszámmal. Sajnos nem volt elég pénzem, hogy egy komolyabb gépet vegyek, így be kellet érnem egy Yamaha XS 250 Special Chopperrel, ami nagyon kényelmes volt, csak a menetteljesítménye nem volt számomra megfelelő. Az emelkedőket nem úgy vette ahogy én szerettem volna, mindenesetre arra kiváló volt, hogy megtapasztaljam egy chopper előnyeit és hátrányait is.

Nem sokkal utána mikor egy kicsit összeszedtem magam, megvettem életem első "nagy" motorját egy Sport Túra Suzuki SV 650 S-t. Eleinte nehéz volt megállnom, hogy ne menjek vele, mivel a jogosítvány még nem volt a kezemben. Persze azért kivittem egy rövid útra, nem szerettem volna, ha berozsdásodik, mire a kezembe kerül a jogsi. A kaput nyitva hagytam és egy pár méter erejéig kivittem és más suhantam is vissza az udvarba. Közben eltelt az idő a papír a kezembe került és már semmi nem állíthatott meg, hogy kedvem szerint motorozzam.

Az SV vétele óta eltelt bő 1 év és rájöttem, hogy ez a típus az ami nekem való! Szerencsére úgy alakultak a dolgok, hogy meg tudtam idő közben venni egy új Suzuki SV1000S-t amit nagyon szeretek. Már több ezer kilométeren túl voltunk együtt mikor kezdtem érezni, hogy nem vagyunk teljesen egy hullámhosszon. A csuklóm és a könyököm 4-500 kilométer után fájdogálni kezdett, ezt betudtam a folyamatos hasalásból adódó terhelésnek. Pár ezrest még gurultunk fájdalmasan és utána magamhoz igazíttattam. Túra kormány szettet szereltettem rá, mivel még túl fiatal volt ahhoz, hogy más kényelmesebb típusra cseréljem (és nagyon szeretem is). Most ez a motor ebben a formában tökéletesen kielégíti minden motoros igényemet (kényelmes, dinamikus, gyors és csodaszép). Remélem sok kellemes kilométert fogunk még együtt megtenni Magyarország rendkívül "jó" minőségű útjain.

Rövid befejezésnek csak annyit szeretnék mondani, hogy a motorozás veszélyes sport/szórakozás! Sajnos ezzel együtt kell élnünk! Nekünk motorosoknak a veszély, ezen sportág nélkülözhetetlen része, mondhatni így egész az egész. Mondanom sem kell, hogy e veszélyt autós barátaink csak fokozzák rutintalanságukkal és figyelmetlenségükkel. Mindenki figyeljen oda, hogy hol és miként motorozik. Senki ne akarja túllépni a motorja és saját képességeit! Ha sikerül megállni, hogy nem ragad el a sebesség szenvedélye, és nem akarod a lehetetlent mégis megtenni, akkor biztonságosan fogsz tudni motorozni!

Mindenkinek kellemes motorozást és jó időt kívánok!
 

Legutóbbi bejegyzések


Hogyan motorozzál csapatban?
Zártkörű túrák szervezése
Közlekedési tanácsok motorosoknak
Pécs környéki motoros túraútvonalak
Hogyan tárold télen a motorodat?
További bejegyzések >>

Eseménynaptár


További programok >>
Motoros túrák, programok, találkozók, rendezvények, események
C Minden jog fenntartva 2006-2014 Vaslovasok.hu | Copyright és Adatvédelem | Médiaajánlat
IP címed:
54.225.59.14